klik buiten het venster om de bestekservice af te sluiten
X
Terug naar Nieuws

WÉDÉ-INFO

Wédéflex verwelkomt nieuwe dealer: Topdak Dakbedekkingen

Vanaf januari 2018 mag het gerenommeerde Topdak Dakbedekkingen BV uit Zwaagdijk zich gecertificeerd Wédéflex Established Dealer noemen. Zowel Wédéflex als Topdak is blij met deze samenwerking. Oprichter en directeur Edwin Wiepking van Topdak roemt de langetermijnvisie van Wédéflex. Christian Nijholt, Account Manager Noord- en Midden-Nederland bij Wédéflex, vindt de zelfstandigheid en sterke marktpositie van Topdak van grote meerwaarde. Tijd om eens met beide heren om de tafel te gaan voor een enerverend tweegesprek.

Edwin Wiepking van Topdak als nieuwe Wédéflex Established Dealer.Edwin Wiepking is geen onbekende in ‘dakdekkersland’. Hij richtte zo’n vijftien jaar geleden Topdak op en werkte daarvoor ook al jaren in deze branche. “Topdak is inmiddels uitgegroeid tot een innovatief en oplossingsgericht bedrijf met circa 25 medewerkers. We voeren diverse renovatiewerkzaamheden uit in opdracht van onder andere woning­bouwcorporaties, beleggers en pensioenfondsen. We zijn actief in heel Nederland. Boon Edam is een van onze grootste klanten. In 2017 zijn we genomineerd voor het beste leerbedrijf van Nederland. Dat vond ik een hele eer. Mensen uit de branche noemen Topdak wel eens de luis in de pels van de grote jongens en dat vind ik eerlijk gezegd ook wel van toepassing.”

Samen sterk
“Wédéflex = commitment”, vervolgt Christian. “Wij gaan samen met de dealers de markt op. Dat doen we met een topproduct en met de beste verzekerde garantie. Ons marketing­apparaat is sterk. Dat werpt zijn vruchten af en levert ook voor onze dealers veel voordeel op. Topdak heeft op zijn beurt een eigen markt - met name ook in het hogere segment - en bestaat uit een fijne club mensen. Dat schakelt makkelijk. Topdak is voor mij daarom een welkome aanvulling. En omdat een dealer in deze regio wegviel ontstond daar nu ook de ruimte voor.” Edwin: “Wédéflex Established Dealer word je niet zomaar even. Daar zijn we wel achter gekomen. Het is een langlopend proces, maar we hebben er met plezier energie in gestoken. Als kersverse Wédéflex Established Dealer kunnen we een aantal producten gaan voeren die we nu nog niet hebben. Daarbij loopt Wédéflex technisch en commercieel voor de muziek uit en daar profiteren wij ook van. Veel producenten willen alleen rendement. En ik snap natuurlijk ook wel dat de schoorsteen moet roken. Maar wat me echter opvalt, is dat Wédéflex toch altijd aan zijn principes vasthoudt. Ze kiezen steeds weer voor de langetermijnrelatie. Dat spreekt me aan. Het past ook bij een bedrijf als Topdak.”

Ontwikkelingen
Christian: “Als een dakdekker veel meer dan tien verschillende producten voert, heb ik vaak het gevoel dat ze niet weten wat ze willen. Topdak maakt gelukkig wel heldere keuzes daarin. Naar mijn mening is kiezen cruciaal om ook in de toekomst succesvol te zijn.”
“Wat onze branche ook parten speelt is schaarste op de arbeidsmarkt”, vult Edwin aan. “Wij leiden medewerkers zelf op want in de markt vind je ze niet. Daarbij bedienen we klanten die steeds meer eisen. Natuurlijk bieden wij 24/7 service aan en ondersteunen we klanten optimaal bij het maken van de juiste berekeningen. Maar dit vraagt wel meer van ons bedrijf. We richten Topdak daarom zo goed mogelijk in met als doel toekomstproof te zijn en te blijven. Het dealerschap van Wédéflex draagt daar zeker aan bij.”

Verwachting
Edwin: “Wij gaan er 100% voor. Ik denk bovenal dat kennis heel belangrijk wordt in de samen­werking. Kennis over de klant, kennis over de projecten en kennis over de producten. Als je initieel wat meer investeert in een goed dak, levert je dat uiteindelijk een fikse besparing op. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Wédéflex daken die 38 jaar oud zijn en nog in prima conditie verkeren.” Christian: “Ik sluit me hier graag volledig bij aan. Het scheelt natuurlijk ook veel geld als je bij renovatie­werkzaamheden het dak over kunt slaan omdat het er nog prima bij ligt.”

“Ik verwacht een actieve samenwerking”, besluit Edwin. “We gaan niet achterover leunen. Wédéflex is veeleisend en ook wij zijn altijd erg kritisch op het werk dat we leveren. Als iets niet goed is moet je je rug rechten en durven zeggen: “Dat is niet goed. Dat moet opnieuw”. Hier vinden twee bedrijfsculturen elkaar.”