NIEUWE UITDAGINGEN
THUIS BIJ… CHRIS, COEN, MARCEL EN ROLAND
Liefde voor daken? Dat zit bij alle vier de heren aantoonbaar in het bloed. En hoe dat zo kwam vertellen ze ons graag. Maar daarnaast vindt ook een verschuiving in taken en verantwoordelijkheden plaats. Chris en Marcel gaan nieuwe uitdagingen aan: ze nemen Coen en Roland een deel van de werkzaamheden uit handen. En maken daarmee hun ambities waar. Een win-winsituatie.
Heren, hoe is ‘van passie naar expertise’ op jullie van toepassing?
Coen: “Ik kwam in de 80’er jaren als algemeen bouwkundige in het vakgebied terecht. Gemodificeerde bitumen was toen nog relatief onbekend. We gingen van gieten naar branden. De markt was en is continu in beweging. Inmiddels ben ik een echte dakspecialist. Ik denk graag mee in alle nieuwe ontwikkelingen en wil bewijzen dat bitumen daken daar steeds erg goed bij passen.”
Chris: “Ik geniet oprecht van het feit dat we met het Wédéflex productportfolio overal een antwoord op hebben. En ook de circulariteit van onze dakrollen staat als een huis. Alles bij ons is real. We verkopen geen lucht. Tel daarbij op dat ik met ontzettend leuke relaties en collega’s mag werken. Dan is passie voor daken een vanzelfsprekendheid.”
Marcel: “Ik wil iedere dag plezier hebben in mijn werk. Dat is me altijd gelukt binnen Wédéflex. De belangrijkste redenen daarvoor? De uitdagende branche en de kwaliteitsproducten die wij leveren. We staan dicht bij onze Wédéflex Established Dealers. Genieten vertrouwen. We varen een steady koers en dat wordt gewaardeerd. Wédéflex past bij mij.”
Roland: “Ik ben een marketeer in hart en nieren en kon binnen Wédéflex direct aan de slag met kwaliteitsproducten en een passende bedrijfsfilosofie. De sterke organisatie die er toen al stond respecteerde ik zeer. Met mijn energieke karakter ben ik dit, gedurende de afgelopen 25 jaar, verder gaan verstevigen en uitbouwen. Tot op de dag van vandaag geloof ik in onze bewezen hoogwaardige dakbedekkingsproducten en sta ik volledig achter onze filosofie. Werken met een selectief distributiekanaal. Maar bovenal voel ik de passie voor ‘mijn’ Familie Wédéflex. Daar waar uiteraard ons personeel maar ook onze Wédéflex Established Dealers onder vallen.”
Roland Sleutjes is van huis uit een marketingliefhebber. Hij begon eind 1998 bij Wédéflex als Sales en Marketing Manager. Later kwam daar de verantwoordelijkheid voor financiën en communicatie bij. Vanaf 2000 nam hij samen met Coen van der Kooij het bedrijf over. Hij is Algemeen Directeur van Wédéflex Duurzame Daksystemen. |
Wat gaat er veranderen kijkend naar de verdeling van taken?
Roland: “Coen en ik liepen altijd voor de troepen uit. De laatste jaren zagen we dat Chris en Marcel meer in hun mars hadden en gaven wij ze langzaam meer ruimte. Eerst achter de schermen en nu, met meer verantwoordelijkheden, ook op de bühne. Zij én wij zijn er klaar voor. Tijd dus voor communicatie naar onze Dealers, opdrachtgevers en alle overige bekenden. Marcel ontlast Coen. Hij gaat mede de kar trekken bij Wédéscan en zorgen voor de doorontwikkeling van Wédéscan, dat een enorme vlucht neemt. Chris krijgt binnen Wédéflex de functie van Sales Manager. In deze rol gaat hij meer taken van mij overnemen en zal dus meer op de voorgrond treden. Ik ben blij met hun commitment en wens ze alle werkplezier en succes.”
Marcel: “Vol inzetten op relatiebeheer is erg belangrijk voor Wédéscan. Ik wil Wédéscan verder optimaliseren en opdrachtgevers overtuigen van de waarde ervan. Omdat ik er 100% in geloof. Wédéscan is de sleutel tot het duurzaamste en meest efficiënte dakonderhoud. Het borgt behoud van kennis en historie bij alle betrokkenen, ook als een medewerker bij een opdrachtgever weggaat.”
Chris: “Ik wilde wilde me graag verder ontplooien en weten hoe mijn toekomst binnen Wédéflex eruitziet. Die is mij nu geschetst. Het spreekt me aan dat mijn bijdrage zich nu echt verbreedt. Ik ben, als opmaat, vanaf nu ook iedere maandag op kantoor om daar vorm aan te geven. Met vertrouwen en positieve drive ga ik deze nieuwe rol vervullen.”
Coen van der Kooij begon zijn carrière 36 jaar geleden op de afdeling Daken van Het Bouwcentrum in Rotterdam. Onder de hoede van twee ‘dakmannen’ leerde hij alles over de praktijk- en advieskant van daken. In 1994 begon hij bij Wédéflex als Technisch Manager. Samen met Roland nam hij het bedrijf over en werd toen mede-eigenaar en Technisch Directeur van Wédéflex. |
Wat betekent het voor de Dealers en voor de klanten/opdrachtgevers?
Roland: “Voor onze Dealers en opdrachtgevers willen we naast kwaliteit ook continuïteit waarborgen. Daar hebben ze terecht behoefte aan. En die geven we ze. Voor de andere Wédéflexers schept het ook duidelijkheid. Chris en Marcel gaan meer IN het bedrijf werken en Coen en ik meer AAN het bedrijf.”
Coen: “Ik moest er best aan wennen dat Marcel een steeds groter deel van de werkzaamheden rondom Wédéscan overnam. Maar ik ben er wel heel blij mee. Ik heb nu meer ruimte om te kunnen ‘knutselen’ aan thema’s. Wédéflex heeft overal een antwoord op, maar die antwoorden moeten wel steeds ‘gemaakt worden’. Dat is van groot belang voor onze Dealers en opdrachtgevers en daar kan ik me nu nog meer op focussen.”
“Een AAA-merk vergt een berg ambitie en heel hard werken”
Chris Nijholt was als bouwkundige werkzaam bij een van de Wédéflex Established Dealers. In 2003 startte hij bij Wédéflex, eerst in een technische maar al snel in een meer commerciële rol: Account Manager voor alle Dealers en opdrachtgevers en andere partners ‘boven de A12’. Chris is een relatieman pur sang. Zijn credo? ‘Je krijgt de klanten die bij je passen’. |
Chris, Marcel, waar gaan jullie de nadruk op leggen?
Chris: “Ik wil vasthouden aan het goede van Wédéflex en tegelijkertijd maximaal anticiperen op een veranderende wereld. Denk bijvoorbeeld aan circulariteit, aan Resultaat Gericht Samenwerken (RGS) en aan ontwikkelingen op het gebied van Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM). Achteroverleunen is nooit een optie. Een A-label blijven vergt een berg ambitie en heel hard werken.”
Marcel: “Weet je, het Wédéflex DNA stroomt bij ons allemaal door de aderen. Dat is een van de geheimen achter onze succesformule. We staan heel dicht bij onze relaties. Ik mocht zelfs thuiskomen bij mensen tijdens de coronacrisis om toch het persoonlijke contact – weliswaar veilig en op afstand – te onderhouden. Ik wil die verbinding met onze relaties nog verder professionaliseren en verdiepen. Wédéscan is daar superbelangrijk in.”
Marcel Duyvestijn is al sinds 1995 actief in de dakenbranche (en was in het verleden ook al een collega van Coen). Hij kwam in 2005 als Account Manager in dienst bij Wédéflex en neemt het relatiebeheer ‘onder de A12’ – in de breedste zin van het woord – voor zijn rekening. Hij is het aanspreekpunt voor alle relaties en partners in dit rayon. Ontzorgen? Dat is onweerlegbaar Marcels middle name. |
TERUG NAAR NIEUWSOVERZICHT |